Instytut Socjologii

Kontaktul. Fosa Staromiejska 1a, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 36 36
fax: +48 56 622 4765
e-mail: soc-sekr@umk.pl

Oferty praktyk u partnerów

Nazwa instytucji: Danae
O instytucji: Danae to gdańska agencja badawczo-konsultingowa specjalizująca się w badaniach i analizie danych na potrzeby przedsiębiorstw oraz sektora publicznego. Więcej informacji: www.danae.com.pl
Praktyki dla kierunku: socjologia
Rodzaj praktyk: praktyki stacjonarne lub hybrydowe w Gdańsku*
Planowane zadania: wsparcie w projektach badawczych: współtworzenie narzędzi badawczych, analiza, obróbka i kodowanie danych, przygotowywanie fragmentów raportów i prezentacji
Termin: do ustalenia z przyjmującym (początek praktyk nie wcześniej niż miesiąc po zakończeniu rekrutacji). Szczegółowy zakres zadań do ustalenia z przyjmującym.
Liczba realizowanych godzin: 90 (w tym badawcze 90)
Od kandydatów oczekujemy: podstawowych umiejętności analitycznych
Rekrutacja: ciągła do wyczerpania limitu dwóch miejsc w roku akademickim; aby wziąć udział w rekrutacji, prześlij CV na adres klepczynski@umk.pl

*) Zakres godzin stacjonarnych i zdalnych do ustalenia z organizacją przyjmującą. Uczelnia ani organizacja przyjmująca nie zapewniają pokrycia kosztów zakwaterowania ani dojazdu.


Urząd Miasta Torunia: Partycypacja społeczna
Nazwa instytucji: Referat Konsorcjum Dialogu w Biurze Dialogu i Innowacji Miejskich Urzędu Miasta Torunia
Praktyki dla kierunku: socjologia, medioznawstwo
Planowane zadania: udział w projektowaniu, organizacji i prowadzeniu konsultacji społecznych, w tym w zakresie wykorzystania narzędzi badań społecznych, analizy danych, opracowania danych i raportowania oraz komunikacji procesu partycypacyjnego. Może uwzględniać – w zależności od terminu realizacji – udział w procesie budżetu obywatelskiego lub spotkaniach z interesariuszami miejskimi.
Preferowane terminy rozpoczęcia to: listopad, styczeń, marzec, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień
Liczba realizowanych godzin: od 30 do 90 godzin (w tym 15 do 45 badawczych) realizowanych w czasie od jednego do trzech miesięcy (do ustalenia z instytucją przyjmującą)
Od kandydatów oczekujemy: zainteresowanie dialogiem, partycypacją społeczną lub deliberacją publiczną, wysoka komunikatywność i otwartość na ludzi, kompetencje społeczne, w szczególności umiejętność współpracy, budowania relacji oraz regulacja emocjonalna, chęć do prowadzenia badań terenowych.
Liczba dostępnych miejsc: 1 (w danym okresie, oferta ma charakter cykliczny)
Rekrutacja: ciągła; prześlij CV na adres klepczynski@umk.pl

***

Urząd Miasta Torunia: Analityka danych miejskich
Nazwa instytucji: Biuro Dialogu i Innowacji Miejskich Urzędu Miasta Torunia
Praktyki dla kierunku: socjologia, medioznawstwo
Planowane zadania: udział w procesach badawczych realizowanych w dziale: projektowaniu badań, gromadzeniu i opracowaniu danych, analizie ilościowej i jakościowej, weryfikacji założeń badawczych oraz raportowaniu wyników, mogą uwzględniać opracowanie zasobów otwartych danych, wizualizacji danych i komunikacji wyników interesariuszom procesów. Mogą uwzględniać również przygotowanie dokumentów do udostępnienia mieszkańcom.
Preferowane terminy rozpoczęcia to: listopad, styczeń, marzec, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień
Liczba realizowanych godzin: od 30 do 90 godzin (w tym 15 do 45 badawczych) realizowanych w czasie od jednego do trzech miesięcy (do ustalenia z instytucją przyjmującą)
Od kandydatów oczekujemy: zainteresowanie badaniami społecznymi, w szczególności ilościowymi, podstawowe umiejętności analizy statystycznej lub umiejętności analizy danych jakościowych, zdolność posługiwania się zrozumiałym językiem lub zdolność korzystania z narzędzi wizualizacji danych.
Liczba dostępnych miejsc: 1 (w danym okresie, oferta ma charakter cykliczny)
Rekrutacja: ciągła; prześlij CV na adres klepczynski@umk.pl

***

Urząd Miasta Torunia: Toruńskie Laboratorium Miejskie
Nazwa instytucji: Referat Innowacji Miejskich | Toruńskie Laboratorium Miejskie (jednostka Urzędu Miasta Torunia)
O instytucji: Toruńskie Laboratorium Miejskie to przestrzeń umożliwiająca współtworzenie, integrację i włączanie interesariuszy miejskich – w szczególności młodych mieszkańców – w politykę miejską, wzmacniając ich poczucie współodpowiedzialności i sprawczości oraz przeciwdziałając słabości toruńskiej partycypacji.
Praktyki dla kierunku: socjologia, medioznawstwo
Planowane zadania: działania praktyczne we współpracy z interesariuszami miejskimi, wsparcie w komunikacji działań Laboratorium w mediach społecznościowych, udział w badaniach diagnozy Miasta dla Młodych oraz zaangażowanie w działaniach Laboratorium: Urban Café, Laboratoriów Dialogu, Akademii Młodych Liderów Innowacji, Miejskiej Szkoły Prototypownia oraz Dobrostanowni.
Termin: preferowane terminy rozpoczęcia to: listopad, styczeń, marzec, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień
Liczba realizowanych godzin: od 30 do 90 godzin (w tym 15 do 45 badawczych) realizowanych w czasie od jednego do trzech miesięcy (do ustalenia z instytucją przyjmującą)
Od kandydatów oczekujemy: dobre umiejętności społeczne, otwartość na ludzi, chęć współpracy z innymi i nawiązywania kontaktów, zainteresowanie sprawami młodych mieszkańców lub umiejętność tworzenia i redagowania treści do mediów społecznościowych.
Liczba dostępnych miejsc: 2 (w danym okresie, oferta ma charakter cykliczny)
Rekrutacja: ciągła; prześlij CV na adres klepczynski@umk.pl


Grupa NEUCA: Obszar Badań Rynkowych
O instytucji: realizujemy badania ilościowe i jakościowe, pozyskujemy wiedzę z rynku, projektujemy kwestionariusze ankiet, interpretujemy wyniki i rekomendujemy działania. To obszar, w którym pozyskujemy i analizujemy dane, by wspierać decyzje biznesowe. | Grupa NEUCA jest liderem rynku hurtowej dystrybucji farmaceutyków w kraju, spółką giełdową z centralą w Toruniu. Więcej na www.neuca.pl
Praktyki dla kierunku: socjologia
Planowane zadania: poznasz cały proces badawczy, od założeń po wdrożenie rekomendacji; dowiesz się, jak projektować i realizować badania opinii oraz satysfakcji; poznasz podstawy analizy danych i sposoby wyciągania wniosków; dowiesz się, jak prezentować wyniki badań w formie raportów i rekomendacji; weźmiesz udział w spotkaniach projektowych; popracujesz z danymi z różnych źródeł (ankiety, badania jakościowe, desk researche); poznasz, jak współpracują ze sobą zespoły z różnych obszarów
Co zyskasz: szansę, by zdobyć pierwsze doświadczenie w analizie danych i zobaczyć, jak wygląda praca badawcza w dużej firmie. Dołącz do nas i zobacz, jak wygląda praca badacza rynku od kuchni! (Tak, czasem jadamy).
Termin: do ustalenia
Liczba realizowanych godzin: 90 [w tym badawcze 90]
Od kandydatów oczekujemy: analitycznego myślenia, podstawowej znajomości Excela i PowerPointa, mile widziana znajomość narzędzi typu: Power BI, SPSS, komunikatywności i ciekawości poznawczej, umiejętności pracy zespołowej
Liczba dostępnych miejsc: 1
Rekrutacja: do 15 stycznia 2026; prześlij CV na adres klepczynski@umk.pl

***

Grupa NEUCA: Obszar Komunikacji
O instytucji: zajmujemy się całościową komunikacją firmy z pracownikami, otoczeniem biznesowym oraz społecznym. Odpowiadamy za sposób, w jaki nasza organizacja dzieli się informacjami z osobami wewnątrz i na zewnątrz firmy, a także budujemy relacje sprzyjające przekazywaniu informacji i ich rozumieniu. Kształtujemy reputację firmy, odpowiadamy za docieranie z informacjami do pracowników, a także do klientów, inwestorów i społeczeństwa. | Grupa NEUCA jest liderem rynku hurtowej dystrybucji farmaceutyków w kraju, spółką giełdową z centralą w Toruniu. Więcej na www.neuca.pl
Praktyki dla kierunku: socjologia, medioznawstwo
Planowane zadania: przygotowywanie informacji prasowych, komunikatów wewnętrznych, newsletterów, treści publikowanych w mediach społecznościowych, wsparcie w tworzeniu materiałów wideo, udział w tworzeniu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
Co zyskasz: szansę, by zdobyć pierwsze doświadczenie w komunikacji w firmie notowanej na giełdzie, a tym samym – zobowiązanej do utrzymania bardzo wysokich standardów komunikacji – i zobaczyć, czy taka praca Ci odpowiada.
Termin: do ustalenia
Liczba realizowanych godzin: 90
Od kandydatów oczekujemy: umiejętności pisania i redagowania tekstów, znajomości zasad prostego języka (ważne!), doskonałej znajomości języka polskiego; mile widziana umiejętność tworzenia grafik, np. w Canvie i/lub rolek czy krótkich form video.
Oferta kierowana do każdego, kto czuje komunikację i docenia jej rolę, a tym samym nie tylko do studentów medioznawstwa. Jeśli interesuje Cię kształtowanie wizerunku firmy, relacje z otoczeniem biznesowym, interesujesz się mediami społecznościowymi, potrafisz dobrze pisać i zwięźle formułować swoje myśli – zapraszamy!
Liczba dostępnych miejsc: 1
Rekrutacja: do 15 stycznia 2026; prześlij CV na adres klepczynski@umk.pl

***

Grupa NEUCA: Fundacja NEUCA dla Zdrowia
O instytucji: prowadzimy inicjatywy edukacyjne i profilaktyczne, wspieramy pacjentów, upowszechniamy wiedzę o zdrowiu oraz realizujemy projekty dotyczące profilaktyki w całej Polsce. Współpracujemy z ekspertami, placówkami medycznymi, jednostkami samorządowymi i partnerami lokalnymi, aby zwiększać świadomość zdrowotną i poprawiać jakość życia pacjentów. | Grupa NEUCA jest liderem rynku hurtowej dystrybucji farmaceutyków w kraju, spółką giełdową z centralą w Toruniu. Więcej na www.neuca.pl
Praktyki dla kierunku: socjologia, medioznawstwo
Planowane zadania: poznasz, jak działa fundacja korporacyjna i jak realizowane są projekty społeczne, nauczysz się planować i koordynować działania edukacyjne i prozdrowotne, weźmiesz udział w tworzeniu materiałów informacyjnych i edukacyjnych, poznasz podstawy współpracy z partnerami zewnętrznymi oraz wolontariuszami, zobaczysz, jak wygląda organizacja wydarzeń i akcji zdrowotnych „od kuchni”, popracujesz z danymi i informacjami dotyczącymi zdrowia oraz potrzeb pacjentów
Co zyskasz: szansę na zdobycie pierwszego doświadczenia w obszarze działań społecznych, edukacji zdrowotnej i organizacji projektów. Zobaczysz, jak wygląda praca Fundacji, której misją jest realne wspieranie pacjentów i promocja zdrowia w całej Polsce.
Dołącz do nas i sprawdź, jak możesz tworzyć wartość społeczną – krok po kroku.
Termin: do ustalenia
Liczba realizowanych godzin: 90 (w tym do uzgodnienia liczba godzin badawczych)
Od kandydatów oczekujemy: komunikatywności i chęci pracy z ludźmi, zainteresowania tematyką zdrowia, profilaktyki i działań społecznych, dobrej organizacji pracy i samodzielności, mile widziana umiejętność przygotowywania treści (np. krótkie artykuły, opisy akcji) lub podstawowa znajomość Canvy
Liczba dostępnych miejsc: 1
Rekrutacja: do 15 stycznia 2026; prześlij CV na adres klepczynski@umk.pl